October 20, 2011

Aku Sensitif Ke?

Aku sangat-sangat sensitif bila berkaitan dengan orang-orang yang paling aku sayang kat dunia ni. Aku tak boleh tengok diorang ada masalah. Aku akan jadi sedih sangat-sangat sebab aku rasa macam useless bila tak dapat tolong. Memang kadang-kadang ada benda yang kita tak mampu pun nak tolong.

Tapi aku memang betul-betul tak boleh tengok bila adik aku sedih atau mak aku sedih. Aku anak sulung. Kenapa aku tak boleh nak tolong. Kenapa aku tak boleh nak selesaikan masalah? Kenapa aku tak boleh nak buat diorang happy balik?

Bagi orang lain, mungkin perkara biasa je. Tapi aku tak. Aku sangat-sangat hargai family aku. Sekecil mana benda yang mak aku buat untuk aku, aku akan terharu sangat. Walaupun adik aku just cakap "I love u" kat aku, aku akan terharu sangat.

Nobody will know how much I love them.

Mak.


Boy.

Sapiq.


I miss them. Dari kecik kitorang jumpa pun berapa kali je. Masa sekolah menengah, aku dok asrama kat Penang dengan Pasir Salak. Jarang sangat balik. Dah masuk matrik, kat Penang lagi. Sekarang kat Johor. Memang jauh sangat dengan rumah aku. Sapiq dulu sekolah kat KL. Balik pun time cuti je. Sekarang tentera kat PD, sambung diploma.. Boy dulu sekolah KL jugak. Sekarang dah form 5 duduk asrama jugak. Kitorang semua cuti tak sama. Bila aku balik, Boy dengan Sapiq tak cuti. Bila Sapiq balik, aku pulak kat Johor. 

Kitorang memang jarang jumpa. Cuti raya je lah yang jumpa lama pun. Raya Cina, Raya Melayu, Raya India. Kalau tak, memang susah nak jumpa. 

Korang ada macam tu tak? Maybe this is why I'm sensitive when it comes to family matter. 

5 comments:

  1. j b r: Kak yong ekk.... Hehehee

    Eka: Senyumlaa.. (:

    ReplyDelete
  2. semua nie ad benda yg kita xnmpk... mybe satu hari nt keajaiban akn terjadi... insyaallah....

    ReplyDelete

kuman komen (: