January 30, 2011

Tamatlah Riwayat Se-? Kukuku.

Assalamualaikum.
Salam sejahtera.


Hehehehe.. Kan bagus tu entri dimulakan dengan salam. :)

Semalam kan.. Aku punya kuku kan... Kena cabut! Waaa.... Sakit wehh.. Huhuu... Al-kisahnya macam ni. Masa training Suksis dulu, kuku kaki ibu jari sebelah kiri aku ada darah beku sebab tekanan kasut kawad aku. Lama-lama, darah beku tu hilang and kuku aku jadi lekang. Lepas tu, semalam aku terlanggar tumit kaki aku sendiri. Kuku yang dah lekang tu terangkat sebelah. Seriau aku! Disebabkan dah terkeluar sebelah, memang kena cabutlah. Kalau tak, nak jalan pon takut sebab kang kalau orang terlanggar aku tak pasal-pasal makin sakit pulak kan. Aku try nak cabut sendiri tapi tak bolehlah. Tak berani. Kang berdarah pulak. Huhuhu.. (T.T)

Disebabkan takut terjadinya kemungkinan-kemungkinan tersebut, aku gi jugak klinik.Tapi otak aku dah terfikir, kalau gi klinik, confirm doktor tu akan cabut aku punya kuku dengan penuh kekejaman. Huhuhuhu....

Tapi semalam gi klinik, doktor tu sangat baik. :) Jatuh cinta dahh.. Hihihi.. Choyy!!!! ;P Lepas masuk jumpa doktor, dia suruh cabut sebab takut kalau terlanggar apa-apa ke kan. Doktor tu siap-siapkan barang nak cabut kukuku. Masa tunggu kat luar mata aku dah berair-air dah. Takut wohh...

Masuk je bilik tu aku dah start debar-debar. Doktor suruh baring. Aku cakap kat doktor tu suruh dia spray ubat bius tu banyak-banyak. Masa spray memang rasa sejuk je. Masa inject, pergghhh!! Jerit-jerit aku. Siap nangis lagi. Buat malu je.. Hahahha... Doktor tu dah gelakkan aku dah. Aku peluk Along kuat giler kot. Takut wehh.. Hahahhaa..

Masa dia cabut memang tak sakit, tapi rasa kot kukuku ditarik dan dicabut. Uhuuuu.... Lepas tu doktor balut ibu jari aku yang dah bogel ni. Doktor bagi ubat sapu dengan pain killer. Kadang-kadang rasa denyut-denyutlah jugak.



Dah tak boleh nak pakai kasut. Kena pakai selipar jepun je. Uhuk!

Tengok ibu jari sebelah kanan tu. Itupun dulu hampir-hampir nak jadi macam kuku kiri jugak tapi nasib baik tak. Dia just tumbuh kuku baru and tolak kuku lama ke atas. Nasib baikkk........ Taknak dah gi klinik lagi cabut kuku. Takutt... :(

Haa, jom cerita pasal lain plak. Hehehhee.... Semalam siang, sebelum terjadinya kisah riwayat kukuku itu, aku gi BP dengan Azza and Judine. Aku nak beli tiket balik and cari beg sekali. Gue enggak ada beg nak balik kampung ni. Aku beli beg sandang yang untuk gi tracking tu. Senang nak gi mana-mana.

Lepas tu kitorang singgah BP Mall. Konon-konon nak beli Cool Blog je padahal lepas tu dok merayau-rayau dalam tu sampailah terjumpa Anip dengan Wana ber-dating. Hihihi....

Kat BP Mall ada satu kedai baru bukak. Kedai ayam goreng lebih kurang. Shihlin Taiwan Street Snacks. Aku dengan Azza beli ayam goreng yang besar gilerrrrr berharga hanya RM6 sahaja. Best wehh... Nanti trylah! :D

Kedai ni kat tepi wayang BP Mall.






Lepas tu Anip dengan Judine gi mengurut kat rumah urut.. Eh, bukan! Diorang mengurut kat Rest dan Blah! Hehehe.....

Azza. (:


Wana-Anip.


Judine.

Dah pukul 6:30pm, kitorang pun balik rumah sebab malam tu aku nak gerak balik dah. Thanks Azza, Judine sebab bawak aku gi beli tiket dengan beg. And sebelum tu plak bawak aku gi Pasar Karat JB.. :)

Thanks! Hihihi....

5 comments:

  1. hai, i banyak kali kuku tercabot.
    ape yg i buat pon tatau. rasenye dah 3 jari setakat ni.. sadis kan T.T

    ReplyDelete
  2. wsalam... :)
    bg0slah g klinik tue.. hehehe
    satu je psan... jage baek2 k kuku tue.. nt tumbuh kuku yg cntik... hehehe
    n jln pas nie baek2 k... supaya kuku kanan x t'cab0t...
    wahhh!!! berjalan sakan hah u.... hahaha
    nk ayam tue sikit hah....
    plishhhhhh!!!!! hahahahahaha

    ReplyDelete
  3. @Marya Hana . Hehehee... Kalau tercabut sendiri xpe.. Xrs saket sgt. Tp ni cabut kt klinik mmg saket sgt sbb kena cucuk.. Uhuk!

    ReplyDelete
  4. @Anonymous Xtaw la cntik ke x sbb mak ckp nati tumbuh xcntik.. Huhuhu

    ReplyDelete

kuman komen (: