February 02, 2011

Aiskrim! Aiskrim!!

Kling.... Klinggg.... Kling..
Aiskrim... Aiskrim.....

Hehehehee..... Tau tak apa benda tuh? ;P

Kalau time tengah hari, kat kawasan rumah aku mesti ada bunyi tu. Orang jual aiskrim pusing-pusing taman. Hehehehe... Selalunya memang buat bodoh je kalau dia nak lalu berapa kali pun tapi tadi tiba-tiba mak cakap,

"Eh, kakak.. Gi tahan aiskrim tu!"

Aku pun dengan penuh semangat gi depan pintu. Depan pintu je pun, tapi tak keluar. Hihi.. Orang tu nampak aku. Aku babai-babai je lah. Hehehe... ;P Mak tiba-tiba je teringin nak makan aiskrim. Hihihi.... Sampai 2 tau mak beli aiskrim. Aku dengan Boy 1 je. Aku tak rasa nak makan aiskrim pun tapi dah alang-alang mak beli kan, aku beli je lah. :)



Yang Choclat tu Boy punya, Chocnut aku punya.. Yang kon colour purple kat belakang sekali tu mak punya. Lagi 1 mak tengah makan. Hehehhee....

Dulu masa aku kecik, kalau kat kampung memang selalu sangat makan aiskrim. Kalau dulu kat kampung kan ada jual aiskrim seposen yang perisa Milo, sirap, jagung, teh... Aku suka gila aiskrim macam tu! Sodap weh! Hihi.. Tapi sekarang kalau ada pun dah bukan seposen dah... 30 sen, 50 sen... Hmmm.. Kenangan masa kecik memang tak boleh nak ganti dengan apa-apa pun. :)

2 comments:

kuman komen (: