February 04, 2011

Nasi Impit, Kuah Kacang dan Ayam Kicap di Pagi Hari

Assalamualaikum!
Good morning!! Hehehe.... ^^

Haa.. Selalunya time aku raya je ada makanan macam ni pagi-pagi ni. Tapi time CNY pun dapat makan best-best! Memang memadatkan perut je aku ni kalau balik rumah. ;P Tapi tak kisahlah sebab bukan selalu kan? (Macam selalu je.. Hihi)

Kalau time raya, nasi impit dengan kuah kacang dengan ayam masak kicap adalah antara menu wajib kitorang. Aku paling suka kuah kacang mak aku. Memang terbaik! Sama macam kuah kacang arwah embah aku buat dulu. Tak jumpa kat tempat lain. (:

Dulu masa arwah embah ada lagi, kalau ada kenduri kat kampung, embah jadi ketua masak-masak. Kat kampung kan selalunya orang buat kojobos kan? (kejobos = gotong-royong kahwin) Arwah embah masak memang sedap. Kalau raya, orang akan tempah kek. Lontong pulak makanan utama pagi raya. (:

Rindunya zaman aku dulu. Masa aku kecik dulu, bila cuti je aku memang akan balik kampung duduk dengan embah wedok dengan embah lanang. (wedok = perempuan, lanang = lelaki) So aku memang budak kampung lah. Main parit, keburan, ngancor, main masak-masak semua tu aku dah buat. Kumpul berudu.... Hmm, zaman kecik-kecik.. (:

Ceh ceh! Ni dah macam lari tajuk je. Hehhee.. Anyway, ni haa nasi impit yang aku makan pagi ni dengan kuah kacang dengan ayam masak kicap. (:


Lapar tengok??? Siapa suruh tak breakfast, lepas tu terus menghadap laptop? Hahahhaaa... Dah! Dah! Pi breakfast! ;P

Tata! ^^

3 comments:

  1. hellooo kak nad...sedapnye nasi impit...syera ad tag contest dkt akak...jenguk blog syera yekkk

    ReplyDelete
  2. best gle brkfst u... hahaha
    xjmp0t p0n... hahaha
    ;p

    ReplyDelete

kuman komen (: