January 19, 2011

Paksu Burger.... Taq... Satu!!

Sepanjang start semester baru ni aku agak sibuk dengan kehidupan aku kat sini. Siang sibuk dengan kelas, malam aku sibuk dengan gerai burger. Hehehee... Walaupun kehidupan aku sekarang agak padat, aku suka. Aku suka macam ni. Aku tak buang masa. Walaupun balik rumah pukul 1 pagi, semua tak jadi masalah kat diri aku sebab diri aku memang macam ni sebenarnya.

Pernah banyak hari aku rasa sedih. Sedih bukan sebab orang buat aku sedih ke apa ke. Tapi sedih sebab aku rasa hidup aku kosong hari tu. Budak-budak rumah semua tak ada. Ada yang balik kampung, ada yang gi berkampung. Hihihi.... Tapi memang aku rasa macam tak sedap badan bila satu hari aku tak tahu nak buat apa. Huh!


Haa... Sambung cerita pasal gerai burger aku. Sebenarnya, itu adalah gerai burger kawan aku ataupun senang cakap dia senior Suksis aku yang dah tauliah dah pun. Bos Paksu Burger... Taq.... (Sebut pakai loghat Kedah.. Hihihii) Bila Paksu offer aku join dia bukak gerai burger tu, aku tak menolak sebab aku memang suka berniaga dan jugak dapat pengalaman berniaga. Lagi satu, tak adalah aku buang masa and bad mood sebab tak tahu nak buat apa. Hihihii......

Pengalaman hari pertama kerja... Hmm, aku rasa seronok. Hehehe.. Gain experience macam mana nak handle order, handle customer, handle barang-barang burger.. Seronok! Tak tahu nak cakap macam mana.. Hihihi.. ;)


Hari kedua kitorang bukak gerai, memang tak menang tangan. Roti habis, daging ayam habis, sayur pun habis. Alhamdulillah.. :) Semua ni satu permulaan untuk aku tambah pengalaman aku sebelum aku habis belajar and keluar cari kerja. :) Thanks to Paksu. :)


Ni haa Paksu nya @ Zack... Hehehe... Dia taknak tunjuk muka. Kedek!!


Gerai Paksu Burger.. Taq.... bertempat di Kolej Kediaman Perwira, UTHM. Hehehe... Ada je kitorang kat sebelah bus stop. Mari-mari pekena Paksu Burger... Taq......!!! Hihihi.. Dah rasa sekali mesti nak beli lagi. ;D

Tapi satu kelemahan aku. Aku sangat mudah rasa kesian kat orang. Bila ada budak-budak datang nak beli burger tapi time tu burger dah habis, aku rasa macam kesian sangat sebab diorang tak dapat burger and mesti tak dapat makan. Korang pun mesti tahu kebanyakan orang yang datang beli burger adalah orang-orang yang maybe tak sempat nak makan berat-berat, atau orang-orang yang tengah lapar tapi tak ada makanan nak makan... Aku kesian sangat-sangat..... :(
Sedih sangat bila jadi macam tu. Kadang-kadang aku sampai boleh jadi nak nangis bila asyik fikir sangat pasal ni. Huhuhu.. Ni je lah yang aku rasa susah berniaga makanan ni.

Overall, aku rasa ok dan best. :)
So kepada student-student UTHM yang duduk Perwira, meh-meh datang gerai Paksu Burger.. Taq....... Dijamin beli sekali, esok beli lagi. Hehehe... :)


Sedang berehat.. ;P Cap wajib pakai sebab kalau tak nanti ranbut bau Burger.. Taq... Hehehehe



Silalah datang beramai-ramai untuk memeriahkan suasana gerai Paksu Burger... Taq.... ;P




Nyum! :D

2 comments:

  1. amb0oiii....! smpai pr0mote kt lm bl0g sndri hah... heheehehe
    g0oD j0b k u... ;)
    nie dah ad pr0jek sndri,stdy xmo lupa k u... hehehhe
    ;p
    u,dalam p'niagaan.. kita xbleh ksian kt 0rg sgt k,nt d0rg pjak kpala kita plak... ingt tue k... )
    pape p0n... aty2 wat keje n......
    bege cheese 1.... huhuhuhuh

    ReplyDelete

kuman komen (: