March 16, 2011

Time Banyak Kerjalah Kau Nak Buat Hal.

Malam tadi stay up kat McD dengan Nabil, Ara and KA. Memang nak buat assignments sebab sekarang lagi berapa minggu je dah nak final and kerja sekolah memang tengah berlambak. Huhu... Aku plan nak buat individual assignment Strategic Management. Nabil pulak tengah pening buat PSM dia. Then, dia mintak tolong aku cari journal untuk PSM dia ni sebab hari ni dia kena hantar dah kat supervisor dia. Aku tolong je laa.. Bukan kena bukak buku pon, cari kat internet je...

Tapi, tiba-tiba.. Aku tak tahu website apa entah yang aku tekan, lepas tu keluar macam konon-konon dia kata laptop aku ada virus and terus dia scan. Tapi aku macam peliklah sebab bukan scan yang kat antivirus aku. Dia scan kat website tu.. So maknanya dia bagi aku virus. Bodohlah! Aku dah la tengah banyak kerja.. Wuuu.. :'(

2-3 kali jugak jadi macam tu sebab mula-mula aku ingat tak ada apa lah sebab aku dah scan balik laptop aku and ade 2 infections tapi dah removed dahh... Last-last, dia terus jadi macam ni..

Sampai background belakang pun dah hilang, jadi macam ni... :'(




Semua virus ni aku dapat daripada pop-up yang konon-konon nak scan laptop aku yang kata ada virus tu.. Hampeh!


Memang jahanam dah laptopku.. Wuuuu...


Dah tu aku memang tak tahu nak buat apa. Just copy folder PSM aku dengan folder gambar kat dalam (D).. Tu pun masa tengah copy last folder, laptop aku tiba-tiba kata nak shut down sendiri. Lepas tu pulak kata, tak boleh nak force shut down.. Lepas tu jugak, dia pi restart. Gilo!! Waaa... Tolonglahh.. Siapa yang reti format laptop? Aku memang tengah banyak kerja ni.. :(


Kurang asam budak ni. Dia fokus giler kat PSM dia... At least sempat jugaklah aku bagi dia link-link journal yang aku dapat. Huhu...


Yang ni haa sibuk dok menangkap gambar aku masa aku tengah tension tengok laptop aku yang dah jahanam tu. Huhu... External disk dia pun kena virus laptop aku. Ngek btol laa.. Nasib baik dia ada back up benda dalam tu kat dalam laptop dia.



Ara kata ni gambar ala-ala skema passport. Hahahaa... Gilo..

Budak ni dah lah tengah kena chicken pork.. Eh! Chicken pox (ceni ke nak eja dia??).. Lepas tu taknak dok diam kat rumah, ikut kitorang gi McD.. Nampak tu kat lengan dia ada putih-putih? Tu dia letak ubatlah tu kat ayam-ayam kat badan dia.. Sengal! Kitorang semua taknak share makanan dengan Ara. Kang nanti jangkit.. Hihihi...

Alaa.. Laptop gue..... Cene ni..... :(

3 comments:

  1. pork tu babi la wey. hahahah

    ReplyDelete
  2. rajin nyeeeee...... hehehehehehe.....
    bahye gak nie klo kne time2 byk keje kne wat nie...
    sakit... sakit...sakit....
    xpelah u.... mesti nie cabaran t0k u sblom bjaya kowt...
    mne tawu kn....

    ReplyDelete
  3. hahaha virus tu biasa je.....restore je kat control panel..nanti ok...hahaha aku pena trkena...risau nak mampus siot!!

    ReplyDelete

kuman komen (: