November 22, 2011

Kenangan Emas Netball.

Ni entri berhabuk aku jumpa kat list aku. Tak post lagi rupanya. Hahaaa.. Berapa kurun dah. Silalah tengok muka kitorang yang burn main netball dari pagi-tengah hari-petang.

Baju putih tu coach kitorang. Sayang gila kat dia sebenarnya. Aku ingat lagi, nama dia Cikgu Aishah. Cikgu ni agak sarcastic sikit tapi dia memang best. Dah mungkin aku suka cikgu jenis macam tu. Tak lemah lembut sangat, tak garang macam singa sangat.

Kalau garang macam singa semua orang takut. Tengah jalan nak gi cafe kat sekolah kalau nampak dari jauh pun sanggup pusing balik ikut jalan jauh nak gi cafe. Hahaaa.

Emas tu beb!
Aku dulu adalah GANAS dan tidak keperempuanan sangat. Haha
Dulu masa sekolah aku sangat aktif dengan sukan. Dari sekolah rendah aku dah jadi wakil untuk sekolah dalam pertandingan sukan. Salah satu sukan yang sangat aku suka adalah bola jaring! Hehee.. Sekolah rendah aku main bola jaring and olahraga, 4x100, 4x400 (betul ke ek jarak ni? Aku pun lupa dah). Naik sekolah menengah, aku sekolah asrama, MRSM Transkrian, Penang. Kawan-kawan dalam team netball masa sekolah rendah dulu pun semua dah lain-lain sekolah dah. Tapi still, aku main netball lagi. Tak boleh tinggal lah. Hehe.. Setiap petang aku akan turun padang dengan penuh semangat untuk training. Tapi kalau tak ada training, aku akan join senior aku main bola tampar tapi ni saja untuk riadah je. Masa tu sukan tak boleh dipisahkan dengan aku. Haha.. Apa punya ayat lah! :P

Bila aku naik form 4, aku tukar sekolah yang dekat sikit dengan rumah aku, MRSM Pasir Salak. Hehee.. Konon-konon nanti nak balik rumah setiap minggu pun senang. Nak mintak mak datang selalu hantar makanan kat anak dia yang kuat makan ni pun boleh. Hahaha.. Masa upper form aku still main netball, still jadi wakil sekolah. Tapi aku pun involved sukan lain macam bola tampar and boling. Hihii.. Mana ada nak bolot semua tapi dah memang suka kan? Hahaa...

Masa upper form kitorang dapat main sampai peringkat negeri. Rasanyalahh. Hahaaa.. Aku tak ingatlah. Kalau tak pun peringkat bawah daripada peringkat negeri. Hahaaa. Malas nak gi tengok sijil balik.

Sekarang aku dah tak main netball dah. Rindu jugak tapi nak buat macam mana. Tak ada peluang lagi.

No comments:

Post a Comment

kuman komen (: