October 18, 2010

Entri ABC=Rojak.

Memang lumrah manusia, tak pernah rasa cukup dengan apa yang dia dah ada. Mesti nak itu, nak ini. Kan? Aku pun manusia biasa. Tak lari dari semua tu. Selalu rasa tak cukup. Kalau nak dibandingkan dengan orang-orang yang susah, aku sepatutnya bersyukur. Walau sesusah manapun aku, masih ada orang yang lagi susah dari aku. Yang nak makan hari-hari pun kena fikir banyak kali duit yang ada tu untuk di-spend seminggu, untuk family lagi. Bil air, bil api.. Hmm... Mak selalu cakap kat aku, susah macam mana pun kita, kita kena bersyukur ada tempat nak tinggal, ada makanan, boleh beli itu ini walaupun tak mewah, walaupun tak mampu nak beli barang mahal-mahal... Ada orang yang lagi susah dari kita, yang nak makan pun susah.

(Aku baca blog Suexy, and terfikir benda yang sama.)

Aku ada benda nak cakap ni tapi tak tahu macam mana nak start. Ehm.. Antara kita semua, mesti ada yang pernah ada bf/gf, then putus kan? Lepas dah putus tu apa yang korang rasa ek? Secara jujurnya, aku memang pernah ada bf lebih dari sorang (tapi bukanlah pada masa yang sama. Hahahaha...). Ada yang tinggalkan aku and ada jugak yang aku taknak. Sekarang aku adalah 1. Paham tak? Hahahaa... Tapi aku still baik dengan dia, still keluar sama-sama lagi. Dia memang baik. Aku tak nafikan. Sampai sekarang, dia tak pernah nak marah-marah aku ke apa ke.. Masih layan aku dengan sangat baik. Dulu aku cakap aku nak dia jadi matang sikit dari segi pemikiran dia. Aku nak dia fikir panjang dalam semua benda yang dia buat. Tapi bila lama-lama, aku rasa sebenarnya aku tak tahu pun apa yang aku nak dari dia. Yang aku tahu, aku taknak dia makan hati dengan aku, aku taknak susahkan dia, aku taknak bebankan dia dengan masalah aku, aku taknak lukakan hati dia. Entahlah..

Aku mengaku yang aku still sayang dia tapi aku taknak cakap lebih-lebih kat dia. Kalau dia jumpa dengan orang yang lebih baik, itu lagi bagus. Harap orang tu akan jaga dia betul-betul, tak macam aku. Hmm.... Aku tahu dia tak baca blog aku so aku just doakan dia akan jumpa jodoh yang terbaik. Amin.


Lagi 2 minggu kitorang dah nak cuti. Cuti 3 minggu yang gabungkan study week, Deepavali and Hari Raya Haji. Naik cuti terus final. Wooohhh!!! Matilah aku kalau aku tak start study dari sekarang. Huhuhu... Ni memang aku dah fikir nak start baca-baca dah. Malas dah aku nak fikir pasal benda lain. Final yang paling penting sekarang.
Aku rindu nak balik rumah. Tak sabar nak balik........

Entri ini berakhir di sini. Sekian, terima kasih.

5 comments:

  1. sayang! jeles.
    kitorg mula final sebelum raya haji.
    betul2 after raya haji pun ada paper.
    ohh.. :(

    ReplyDelete
  2. aku pon rindu nak balik rumah...skang ni kte fokus stdy dlu nak???huhuh
    baek je ayat..haha

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. @PRINCESS... alahai...ciannye die....xpe2...after abis final ikut i g camping ek.... ;)

    ReplyDelete

kuman komen (: