May 12, 2011

Bagi Aku.....

Ni dah dekat nak pukul 3 pagi. Aku pening kepala.. Macam-macam benda aku fikir sampai sakit kepala padahal tak adalah penting sangat pun. Tapi bila membabitkan perasaan orang, mungkin boleh jadi penting..

Hmm.. Aku mungkin nak share pendapat aku dengan korang je..

Bagi aku, memang tak salah pun kalau seorang lelaki kawan baiknya adalah perempuan and seorang perempuan kawan baiknya adalah lelaki. It's fun! Bila lain jantina, cara pemikiran pun berlainan. Character pun tak sama.

Bagi aku, memang tak salah selagi diorang tak langgar batas diorang sebagai kawan baik. Tapi satu benda yang akan jadikan situasi diorang ni agak susah ialah apabila lelaki ni dah ada gf ataupun perempuan tu ada bf.

Tak ada masalah kalau bf/gf diorang seorang yang sangat memahami and boleh masuk pulak lepak-lepak sekali kan... (Aku pun ada kawan macam ni. Rilek je diorang.) Tapi akan jadi masalah kalau bf/gf diorang tak boleh nak ngam langsung dengan bestfriend korang tu. Hmm..

Bagi aku, berkawan baik lain jantina adalah satu benda yang sangat fun and sweet. Tapi bila seorang kawan baik dah terlanggar batas sebagai kawan baik, sepatutnya kena sedar and patah balik. Lagi-lagi bila kawan baik dia dah ada bf/gf..

Bagi aku, it's a normal thing kalau korang tersuka dekat kawan baik korang tu. Tapi dah suka, kena simpan macam tu je lah. Berkawan kena ikhlas. Bila dah terlebih, mungkin akan menggugat hubungan korang sebagai kawan baik and mungkin korang akan hilang dia.

Bagi aku, sebagai kawan baik, sepatutnya ko yang lebih faham dia dari orang lain. Apa yang dia suka, apa yang dia tak suka... Bestfriends are supporting each other. Bukan bagi tekanan kat kawan baik dia.

Sekadar pendapat aku......

Good night.....

6 comments:

  1. kalu xclap post yg mcm ni dh klr sblm ni..
    huhu..
    tp apa pn mmg btol apa pndpt kamu 2..
    selagi tiada ikatan kita bebas tentukan kawan2
    selagi tak langgar batasan..

    ReplyDelete
  2. HOHOO...dah nama kawan baik kan, knalah faham masing2..jgn jadi bodoh kalau tak nak hilang sorang yang ko anggap kawan baik...hehe

    Yeah! kalau dah suka, simpan jela. tak pun, bagitaw cara yang sesuaila..jangan time dia ada awek lu hembus je. memang go lah jawabnya. babai trus. HAHA

    gudnite to, to to sesapalah yang tak tido lagi.:D

    ReplyDelete
  3. sokong anda... nice!

    ReplyDelete
  4. @puncamasalah: Ade da ekk..... Ni pun saje nk share...

    @Simpleblanklife: Hehehee... I won't do that... :)

    ReplyDelete
  5. ur strong...u'll be just fine wif ur bestie.. :)

    ReplyDelete

kuman komen (: