September 22, 2010

Memang Tak Boleh Ek?

Hai. Hello. Good Morning! (:

Aku sebenarnya dah lama nak tulis entri pasal ni tapi aku tak suka sangat nak tulis entri tapi tak ada gambar sebab kalau baca blog orang pun aku nak tengok gambar banyak-banyak. Hehehee.... Tapi tak apalah. Entri ni memang aku nak tulis je, gambar tak ada.

Aku dah lama terfikir. Pasal bf@gf dengan friendship. Aku cakap berdasarkan apa yang aku tengok kat keliling aku. Aku pelik. Kenapa bila seseorang tu dah ada gf@bf, dia dah tak boleh nak berkawan? Kenapa mesti nak kena ada kongkongan? Kenapa tak boleh nak buat itu, nak buat ni? Kenapa tak boleh pergi sana? Tak boleh jalan-jalan sini? Memanglah bf@gf dia akan cakap, dah couple kenalah ada batas-batas nak keluar dengan siapa-siapa lagi-lagi kawan yang berlainan jantina. Tapi bila ko keluar dengan gf@bf ko, ada batas ke? Pegang-pegang tangan apa semua tuh. Kalau keluar dengan kawan-kawan, kemungkinan kebanyakannya tak adalah nak pegang-pegang berjiwang-jiwang macam tuh kan?

Aku memang selalu terfikir sangat amat pasal benda ni. Tapi ini pun soal hati dan perasaan. Mana kita boleh nak control apa yang kita rasa kan? Tapi kan.. Apa salahnya kalau gf@bf ko tu pun join sekali hang out dengan kawan-kawan kan? Ko baik dengan kawan-kawan dia, dia pun baik dengan kawan-kawan ko. Lagi bagus. Boleh mengeratkan silaturrahim! :D

Lagi satu situasi yang kebanyakannya orang pun aku rasa pernah lalui. Ex gf@bf memang dah tak boleh nak berkawan ke? Kenapa kalau dah putus, tak boleh nak jadi kawan? Kenapa mesti nak bergaduh and konon-kononnya ex bf@gf ko tu tak baguslah nak dibuat kawan. Lainlah kalau ex ko tu penjenayah ke apa ke.. Entahlah.. Aku pun tak tahulah nak cakap macam mana tapi aku pelik dengan situasi yang macam ni. Bagi aku, bila dah berkawan, mestilah kawan sampai mati. And kalau dah kenal, apa salahnya kekalkan persahabatan tu sampai bila-bila. Kenapa nak kena gaduh-gaduh konon-konon taknak kawanlah apa lah..

Hmm... Kan best kalau semuanya simple je kan? Ni nak keluar dengan kawan pun tak boleh. Konon-konon takut kawan makan kawan (maknanya takut gf@bf dia kena rampas). Tapi tak mustahil jugaklah kan. Tapi entahlah. Susah nak paham hati orang ni sebenarnya kan? Bagi aku, selagi ko tak ada ikatan yang menunjukkan korang ni memang dah nak kahwin (eg: bertunang), ko tak bolehlah nak kongkong gf@bf ko macam nak buat dia jadi katak bawah tempurung plak kan.. Orang dah bertunang, dah kahwin pun ada yang boleh paham. Kawan adalah kawan. Tak payahlah ko nak kongkong gf@bf ko over-over. Semua orang ada kawan and semua orang ada kehidupan masing-masing. Cuma kitalah yang kena pandai jaga diri. Jaga perasaan kita kat bf@gf kita.

Aku just nak luahkan apa yang aku rasa. Kalau korang tak setuju, tu hak korang. Ini cuma pendapat aku. Aku suka hidup yang simple, tak ada nak fikir benda yang complicated yang boleh menyerabutkan aku. Aku pun dah cukup banyak benda nak fikir.

8 comments:

  1. yup2... aku totally sokong ng pendapat ko.. tp ak pon kdg2 rasa cm tu gak la... tp its ok if kalau nak kuar ng berlainan jantina, inform dulu kat bf@gf... so, mmg terbaik lah kalau dpt bf@gf yg spoting... ;)

    ReplyDelete
  2. sabar2..hehhehe.. jom kita enjoy k yanggg

    ReplyDelete
  3. @chenta hahaha...pe yg sabar??aku just plek je ni...hahahaa

    ReplyDelete
  4. weh.weh.wehhh
    aku suuukaaaa gila kot entri nih
    sbb aku pun menerima nasib yang sama
    tak bebas punn..sobbs! :'(

    ReplyDelete
  5. @zarifahmr hehehee....ske ek??bgos2... (: tp 2 laa..nk wt cene....xbebas tu pon maybe sbb die nk jge kite kn..xpe la 2...huhu

    ReplyDelete

kuman komen (: