July 01, 2010

AKU DAH KAHWIN??

Kali ni mahu cerita pasal inai di jari..hehee...tetiba terasa mahu kahwin..makk!!!!kakak dah ready nak kahwin ni!!!hihiihii.. =p wahh..apa rasa bila da kahwin ek??mesti best kan?mahu gi mana-mana dengan inche kesayangan pon boleh..nak manja-manja selalu pon dah boleh..dah halal kan..huhu..bila la agaknya nak kahwin ni..aa.....

Apa la nad ni..da keluar topik pulak dahh..ni mahu cerita pasal inai..hehe...semalam dah takde kerja sangat, aku gi pakai inai bila nampak alya dok tenyeh-tenyeh kat kuku jari dia..teringat pulak masa kecil-kecil dulu..masa arwah embah (nenek) ada lagi..dia selalu pakaikan aku inai..penuh sepuluh jari.macam orang nak kahwin dah..arwah embah rajin layan aku. kalau dia tahu aku nak balik kampung, dia mesti akan petik daun inai kat tepi rumah, pastu giling untuk aku...giling okehh...bukan blender ke apa ke..pastu dia simpan dalam peti sejuk..bila aku sampai kampung, malam-malam kalau tidur, aku mesti tidur dengan embah..sebelum tidur dia akan pakaikan aku inai..masa kecik, mestilah tidur lesak kan?pastu embah siap balutkan setiap jari aku dengan plastik sebab taknak bagi tercabut inai tu sampai esok pagi..betapa baiknya embah aku... (rindu zaman kanak-kanak aku kat kampung dengan embah..hurm..al-fatihah untuk embah)

oke!!back to the story of inai..hehe...ni aku tempek kat jari..aku tak suka pakai kat kuku je..da biasa pakai macam pengantin tu..penuh satu jari.. (:





Dan inilah hasilnya.. (: (abaikan mimik muka yang penat baru balik dari kerja..sila melihat kepada warna di jari sahaja yeaa..) merah la jugak..pakai inai Mekah..sekarang da tak ada da orang nak gilingkan inai untuk aku macam dulu...ehmm.....



Inilah sahaja entri untuk kali ini..sekian terima kasih.. (: tata..

11 comments:

  1. dah kawin ni sangat2 best :D
    boleh dating all the time and.. wait for it...... boleh buat bende yg org blom kawin takleh buat hahah! :D :D

    ReplyDelete
  2. yea!!!! da boleh komen... hehehehe... cantik2.. aku suka tgk org pakai.. tp aku sendiri tak suka pakai... boleh guna kutex saje tak kalu nak kawen nnt.. ??? hehe

    ReplyDelete
  3. mr nobel: hehehe...betul2..mesti best kan bila da kahwin..nak g mana2 pon orang da xbley nak pandang semacam da..da kahwin katakan..:P

    sofie: hahaha...byk r ko pye kutex..mn bley!!!nak kena babab nehh!! ;)

    ReplyDelete
  4. nyaa~ xpena pakai ponnn.
    besh ke? XD

    nad! balek ble?
    next week ak xdop.
    mlancong p KB :)o

    ReplyDelete
  5. izzah: hehehe..besh2..aku dlu slalu pkai..alaa yang..yeke xde??aku mayb blk 9july..da ade kt rmh x?xnk tdo sorg2..huhu..takott...

    ReplyDelete
  6. kene tempias mashie ke??

    ReplyDelete
  7. tempias apakah?? hahaha....nak tunggu dia kahwin lg sthn...nad pkai dulu la..hahaha

    ReplyDelete
  8. nad da gatal tak sabar mau kawen tu.. hahahahahaha

    ReplyDelete
  9. hahaha...mn der wehhh...ni saje je mo pakai..tp mmg xsabau da mo kawen..hahaha..bkn sbb gatal tawh!! (:

    ReplyDelete
  10. aku pon tak sabar nieyh sebenarnya.. wakakakakaka

    ReplyDelete
  11. hahaha...tunngu abis blaja, keje, kumpul dwet..pas2 kawen!!!waahhh!!! :DD

    ReplyDelete

kuman komen (: