February 08, 2012

Within A Week

Aku dah ada kat rumah seminggu dah semenjak habis belajar ni. Kalau duduk rumah, kejap aku duduk depan. Kejap aku gi dapur. Kejap aku duduk tengok tv, kejap aku ambil bantal baring kat depan tv. Aku betul-betul tak boleh kalau tak ada benda nak buat.

Boring.

Sementara aku belum dapat kerja lagi, sekarang aku kerja dekat kantin sekolah kawan mak aku. Baru start hari ni. Hari ni aku sampai kantin pukul 720 pagi. Hari first aku kerja, boleh dikatakan aku dah buat 85% kerja-kerja kat situ. Dari kerja kat dapur sampai la kat kaunter. 

Seronok tengok budak-budak sekolah beli makanan kat kantin. Macam-macam ragam. Teringat zaman aku dekat asrama dulu. Hehee.. Tapi kat asrama aku lain sikit dari sekolah ni. Kitorang tak ada bayar, terus ambil makanan.

Benda yang paling kelakar jadi hari ni masa aku jaga kaunter depan tu.

"Bang.. Bang...."

=.='

Tahulah aku rambut pendek, pakai cap, t-shirt besar saiz M dengan jeans je. Cisss... Tak nampak ke aku pakai apron tu.

Walaupun harini aku kerja sampai pukul 6 petang sebab budak-budak ada koko, tapi aku seronoklah sebab aku ada kerja. Tak adalah duduk melangut kat rumah ke depan ke belakang tak tahu nak buat apa.

Baru lebih kurang 2 minggu aku cuti, aku dah start rindukan Parit Raja. I miss my student life yang busy and buat-buat busy sepanjang masa.

Sehari sebelum nak balik, spend time dengan Kikin and adik-adik dia kat BP.


Hari Nabil dengan Zack balik,


Esoknya, turn aku dengan Kikin pulak balik. Breakfast kat So Fresh sebelum naik bus petang tu,



Last breakfast di Parit Raja.

And I miss him too.


Kepada awak, selamat menempuh dunia nakal sepanjang saya tak ada dah kat UTHM. 

No comments:

Post a Comment

kuman komen (: